Saturday, July 31, 2010

hari ini dalam sejarah..boleyh??..;p

ni la hero of the day!!.. bang kemai! banG kemai!..bang kemai datng...myelamatkan mak bruang dlm kelemasan..bang kemai tak besaw..bang kemai tak kuat..tp dgn adenye kekla..keje bang kemai jd mudah...yeeeaaAA bang kemai..hureyYY!!
haa..ni aku ngan tasya..adik bongsu aku..taim ni tgh prektis cara brenang kupu2... kih2..kupu SANGAT!!...
tengok tu...siap ada org rafting lagi..nk kata tmpat ni laju ah..huhu

ni elis gile..ni sblm kejadian ah..


ni la sungai sedim..gile dasat ah...


mcm2 hal blaku rini... kan arini kitrg g peknic kat sungai sedim kulim... pg td..kakak aku elis wat kalot2 kjot aku jam 7.30 pagi smata nak wat sandwish ok... kalot2 sampai tkejut roh aku tak masuk abh.. gile??..aku sembur die trus sambung tdo..gpon die tak kate pon aku kne masak..die just ajak tman g mndi ramai2..huh!..

then pagi tu, die je la ngan mak aku mask kat dapo.. pastu jam lapan tu aku bgn mandi2 tlg mak aku kmas barang... mak aku ngadu la kat aku ttg kebengapan kakak aku ni..elis, huhu... mak aku ngadu kata die tatau nk rendam bihun ok..dah da 27 n da kawen..ade ke patot die g rendam bihun dalam sinki??..penah dgr ke tak??..adoi...hahhaha!! pastu blh plak die ngadu kat mak aku kata air masuk lam lubang sinki ..so bhun tak dalam nak tadah air..gila??..

mak aku pndg btoi2 kat anak mata die..pastu mak aku kata ntah la elis..aku tatau nk ckp pe lagi ngan ko nih...pastu kakak aku yg benN hhaah..ni pon buat muka heran..buat macam laa ape diee..btul la..hahah...!!

mak aku amik bihun yg keras tu td boh lam bekas tuang air panas n air suam sikit...kakak aku ni tgk je..pastu blah buat keje yg lain..mak aku sampai give up ngan die...satu apa pon tatau hahah...die da 27 ok!!..hahahaha...

bukan tu je... sblm ni mak aku suruh goreng laksa..nak mkn laksa goreng..mak aku mntak die gorengkan... tau tak die wat mcm mna??..die panas kan periuk n tuang minyak..then masukkan laksa yg tak direndam lagi tu lam kuali..heheheh...bengong!!...;p pastu mcm besa ah..buat muka blur...laa..knape..btul laa ni..laa...msti ckp mcm tu pnyee..nk menangkan dri plak...kih3...

kalo nak cter lagi pasai kokka @ kakak ni mcm2 ah.. mak mertua die suwoh ketuk2 kaki ayam nk wat sup..die g renjis2 air kat kaki ayam tu..buat renjis2 bunga mawar ke pe??..huhu... mak mertua die snyum jek..lam ati mau die boh tomoi kat dada..;p

masa nk buat bubur kacang pon sama.. nasib aku ada sama kat seremban tu.. tmankan die ah... mak mertua die suwoh kupas kulit kacang ijau.. asingkan kulit nak amik kacang.. ok...!! senangkan keje die..just siang..huhu.. tp blh pulak die kupas kulit kacang ijau tu..yg kulit nk buang tu die simpan yg kacang tu dia buang!...hahahha,...bendooolLLL...kah3... gilee..aku puas btekak ngan die taim tu...die wat kering die kata die btull..well die kan tua skit dr aku..soo kire die sntiasa btul ah..kan??..kononnn...kih3..

ok laa...takat tu..ni nak g sungai sedim g mndi..tgh syok2 nak mndi air terjun gila kuat ahh.,..mmg gila kuat.. kena main ujung2 je..tak blh main tgh2.. tgh2 elis ni nak mndi aku naik la atas... nk tgk mkn ape de... skali dgr adik ku tasya g jerit gile kuat ok!!...aku tekejut la knape..tgk takde pe..nmpak elis je tgh snyum...aku pk nk wat tatau la..tp tasya ngis sambil jerit kata kakak!!..keklis!!...tolong!!.. aku pon usha lagi..apsal lak nih..wat malu ni jerit2 ni..

skali tgk elis da kne tarik air terjun..gila laju.... tarik dr blakng plak tu..

bygkan keadaan elis taim tu..pejamkan mata n bygkan keadaan die ...
duduk kaki kedepan..tgan pon kedepan...keadaan lawan arah air la...tp muka pndg blah kitrg sambil senyum..kah3... lawak gila!!...yg die snyum tu aku tak blh nak tahan tu... nak lemas pon blh kontrol cun ok!!..hahahhaa...

aku dah cuak ah..adik laki aku mike dgn tak salin ape henpon ape smua kat die..trus terjun slamatkan die.. aku pon sama ah..aku kan hero lam cter nih..kih3

aku dah cuak so takleh pk logik ah.. nak terjun ala2 hero ke nk jalan elok2...air terjun msti ada batu byk2 kan..aku pk nak terjun macm kat laut je...elak tersembam kne batu besaw je..huhuhu...

then ble mike trun tu die pon sambar la tgn elis..elis kompom da kencing lam air terjun tu..sbb muka die taim tu stim smcm je..hahahah...aku sambut tgn mike.. tp kaki mike tergelincir... skali ngan elis pon tergelincir...aku plak takde kna mgena tetibe lak sama jatuh.. tp yg penting ok..yg penting aku tersepet tepi batu..ngan mike elis hempap badan kat badan aku..mmg bes ah kan..aku jd plampong..pastu dorg rasa dah slamat blh bgn..ikot suka dorg bgn sambil LalaLAa dpan aku.. aku trsepit blakng sorg...yg dorg pgg tgn mcm oH! u save my life..blA..Bla2.. hey!!...aku kat blakng yg kepit batu pakai bontot korg wat dek je ekkk...!! jebon!!.. pastu aku pon bgn la..bgn sorg2..huk3... naik atas tu smua dok pakat tnye mcm mana..ape rasa..bla bla.. huhuhu... mcm tu jek??... takde ambulance takde pe..ni sampai2 umah..hamek ko..kaki lobam2...huk2..gile ah...!!



0 roses:

Post a Comment