Sunday, June 12, 2011

cinta sate...

semua orang ada zaman kanak2 kan...termasuk la aku.. dulu masa zaman kanak2..sebelum aku masuk darjah satu macam hepi gila..! takde masalah.. kalau ada masalah pun takot tahun depan naik darjah satu..lepas ni tak boleh main2 lagi..itu je dalam kepala otak aku..huhu..

dulu tepi taman aku ada bendang..kalau bendang tu dah macam kering..jadi rumput kering tu..orang panggil ape tah..ha..aku selalu la main kat situ..kata orang kedah kan..bendang opkos la mesti ade kann...

aku main dgn budak lelaki la selalu nye..sebab budak laki kan buas sikit..benda2 macam tu la yang seronok bagi dorang.. aku pun join sekali la..heee..

main toi la..tuju kasut la..zero point la..one entry la kawen2 la..macam2..nama je semua game aku main..huhu..tapi kalau zaman sekarang ni takde dah nak main2 macam tu.,.semua ngadap laptop bukak pesbuk..

pernah satu masa aku main beskal ngan kakak aku,.boleh pulak dia kayuh basikal naik atas bola..tak macam melantun pulak aku time tu.. mau berdarah gigi aku..huhu... nasib masa tu baru enam tahun..

tu tak masuk darjah satu,.. masuk darjah satu aku mula meniaga..baru darjah satu dah stat meniaga tau...huhuhuh..kitorang bukak bisnes jual batu permata..huhuhu..

batu permata tu beli dari keropok ali baba...tau tak keropok ali baba?? ala kalo beli dapat je rantai la ape la..ha yang tu la..yang tottaly plastik tu...huhuhu,... sebijik aku jual seposen..kalo yang besar dua puluh sen..huhuhu....

aku jual kat orang dapat tiga puluh sen..huhuhu..laku tak?? laku tak??...:P dapat duit tu aku beli sate ikan yang satu seposen tu..huhuh!! aku huhu bukan aku suka..tapi aku sadis bila ngat balik..bengong nyee.....

sekali budak yang beli kat aku mintak balik da duit..die kata mak die mintak balik..sbb die pon nak makan sate ikan..huwaaa..mengamuk mak aku suruh pulangkan balik...huhuhu..setat dari tu aku di gelar nenek kebayang jual batu permata...gile!!..
sate berpuaka...:P

tapi perniagaan aku tak brenti takat tu je...aku still menjual walopon tak laku..

aku still meniaga walopon tak de customer..:( sebab terpengaruh cter pinokio..ape ke jadah nak eje tak reti..yang die tanam duit tu kan..kalo tanam duit jadi banyk tu kan.. aku pon tanam la... esok bila gali balik..dan2 la buat muka seprais..aik!! makin banyak la batu permata ni..huhu...padahal sah2 takde pape pon.. cume permata aku je makin bekarat..huhuhu...berhabuk kan..so hilang kilauan nyee..

huuuu...bab meniaga dah setel..bab mengorat aku rasa...hormon2 gatai aku dikesan masa aku berumur enam tahun la..time tu aku minat kat sorang budak nama die sabil.. nama aku ela..ha elok la tu...isabela kan?? ..hehehe... tambah2 lagu isabela taim tu tgh ngetop..

macam2 cara aku cuba buat.. abang aku ajar kalo nak ngorat laki rambut kena basah sikat belakang..aku pon nak kuar main basikal je mesti rambut sikat belakang bagi nampak ceh rock!..:P hehhe

masa raya dulu aku tgk macam takde renspon aku geram aku tulis surat...tapi aku tak tulis la..kakak aku yang tuliskan..budak tu masa tu macam darjah dua la..aku anta cakap i love u..sekali die balas pakai tuang sate da..kale merah plak tu..binawe je..huhu...kakak2 aku semua gelak..stat dari tu aku takde perasaan kat die da..sengap macam tu je..huhu...


ade je pic die kat pesbuk..tapi aku tak add die pon..gile!..die lagipon da kawen..huhuuh...

bes nyeee zaman dulu bila ngat balik... tambah2 dlu kecik..kalo mati pon dah kompom masuk syurga...sbb kecik lagi...skrg..adeh..:(


0 roses:

Post a Comment