Monday, October 4, 2010

Rahasia Kerajaan Old Town yg patot anda tahu

cube teka dimanakah ku berade...kih3

gambar sekadar hiasan


jeng3...

haa..aku ni bkn reti nak jaga rahsia2 ni..certain2 je la..mana yg aku rasa mcm kne cter aku cter... sbb alang2 pekasam aku keje situ...korg kne tahu la...

walopon baru nak masuk dua minggu kan.......ciri2 komunis sudah ada dlm diri haku..kui3...

ape yg aku tgk... aku nampak..Old town ni HALAL!... walopon die mcm kategori kopitiam..dan kopitiam 2 per seratus tak halal kan....tapi aku tgk pemkanan dorg halal..tapi tatau la kan..pes die tu ape semua...macam kalau kuah rendang pes ape smua tu..kitorang bukan masak sndri pon..juzt panas kan dalam oven je...sbb memang dah siap masak dalam bungkusan...kena tanak nasik je....macam tu...

kalo korg makan.."eiii..asal mkn kat sini sikit..asal makanan kat sana sdap ape smua..." tu smua tak mungkin la kann..sbb mcm yg hamba katekan td, semua nye dalam pes, di masakkan balik shj..n semua jenis makanan adalah di sukat di timbang ape bagai.. alankan daun bawang pon dorg kira tau..kena ada 5 atau 6 batang dalam mee kari contohnye.huhu...udang kena letak 2 bijik mcm tu... gile bkire kannn...

pastu kalo air pon macam tu..smua ikot timbang jgak..nak letak air dari mana sampai ke mna pon di ambil kiree..alangkan pekerja mcm kitrg pon tak bleh makan tau...curik2 makan pon tak boleh..dorg letak kamera lagi..stiap penjuru... kalo lahap sangat..boleh hamek roti sekeping dgn kaya.. air hanya air kosong atau old town white kopi..mcm tu..nak temuntah aku telan bnda ni je... tapi kalo dah tere..blh le cilok..tapi pandai2 kaver la...pandai2 nyorok haa...

dorg ade bagi star2 jgk kat kita..mcm kalo bersih takde habuk..kemas..teliti laju cepat dan mesra mcm tu..haa..dapat la bintang mcm 80peratus bintang ko dapat la mcm nasik rendang...kalo ko lagi tere dapat sampai 100% bintang ko, ko dapat la mkn ciken chop..huhuh... gile payah kan...makan tu time rehat la..bukan saje2 bile2 nak makan....tidakkk..;)

kitrg time rehat hanye boleh mkn smua harga yg enam ringgit tu je... nasik lemak boleh...rendang tak boleh..air cume dua tu je blh...yg aku cakap td tu la..ha..yg tu saje.. huk3...

gile kedekot kan..tapi bab silap buat air ke ape ke, jgn harap la dorg kasik makan atau minum..buang dpan muka kite lagi tau!!.. ape salahnye bg kita makn ke ape ke kannn..dah salah buang! tak pk plak bazir ke ape...jebon!!...

kalo roti pulak..hmm..aku kan bhgian roti, roti yg buruk bkulat dorg bkn buang sbuku...juz buang yg kulat je..yg tak kena kulat, dorg suruh simpan ntuk customer...hoh!! yg bun tu pon..selalu nye dah expired.. tapi dorg suruh simpan... gile2 kulat baru dorg kata...ermm..buang la..huh!!..naya ke org ke pe...

kitrg time rehat tak blh mkn sebarangan tmpat...kena makan dalam pej dgn bos...(so senang la bis ungko nak tgk kannn) korg mkn pe ade curik lauk ke tak...mcm tuuu...

gaji aku, kalo rajin dapat la 700++...kalo lagi rajin buat OT dap[at la 900++ mcm tuuu

sbb basic die seingat aku rm300, elaun punch card kalo salu dtg awal naik 208, elaun datg takpenah ponteng 200 mcm tu..lagi aku da lupe...huhu...

bile kire2 ngan member..gaji sehari dapat mcm rm20 la kire..tapi kalo tak dtg sehari...rm50 akan ditolak yee,...huhuhu....

kalo ko keje..pastu pk eh..nak gaji smnggu je la..pastu lari..!! ohhh!! tidak bolehhh....sbb korg takkan dapat sesen pon...mcm keje kFC..dapat kann..tapi old town tak dapat... nak brenti kne bgitau sminggu dua minggu awal...mcm tuuu...haa...

kalo minggu ni ko dah keje pagi...minggu dpan ko kne keje petang pulak la...tapi aku dah masuk sua minggu keje pagi jek..petang tak lagi..arini aku cuti!! esok aku masuk pagi lagi...tapi lusa aku masuk petg...huhuh... tapi ikot budi bicara dan perkenan manager la...huh!

hape lagi nak tau..cakap..ape lagi?? aku dah dua minggu hokey keje kat situ..dua miinggu!!.;p ceaah!..bajek dah lame sgt la konon...kannn.... padahal potong roti pon senget lagi kann...mcm jebon!..huhu...




0 roses:

Post a Comment