Tuesday, September 21, 2010

why me baba??

td family aku mcm ada salah paham skit.... memula dgr sblah pihak..aku beking angah aku...tp aku beking bukan beking babi buta.. aku beking mana yg aku pk ooo...betul2 tu...mcm tu..

then bila aku dgr dari akak aku, aku tau die tak salah..aku dgr je..then aku sgp... pastu bila dah bkumpul reramai...aku dpat tau laa...smua nye bpunca salah paham.. pastu smua nak melenting..mcm tu... aku jd nak nangis la..bila tgk2 sis2 aku nangis..mcm yelah...sebak pulak taim tu... kakak aku tau die tak masuk campu...kalo die tercakap tu..juz cakap! tak meankan pape... kalo along tu tatau la...aku kadang2 tak sure..along kadang2 tanye soalan kat org bagi org mcm defend ke die..aku rasa la..conth "abih la kau lepas ni skian2..." yg di soal plak cakap."aduh bla2..." so yg dgr nye akan sampaikan pada mangsa tadi skian2...(padahal yg beborak td tu gurau2 je..)

so jd la pertelagahan....

td mak la jd pengadil..setelkan masalah..tp mcm tak setel..sbb aku tgk mak macam defend more to angah....tapi aku diam kan je laa...

memng la bila pk aku tgk angah macam kesian...tapi bila tengok masa nak selesaikan masalah..angah tak pandang pon along kakak...along kakak je tengok angah...tu satu la..pastu angah sambil cakap tunjuk jari penunjuk kat orang..mcm tak bes la kan...boleh gadoh je..

pastu angah cakap tadi bila smua dah terjawab..angah mcm takde point dah...dah terang2 nampak salah paham..tapi ntah la..nape msti nak panjang2 lagi.. bukan kata along kakak....aku pon kena ngan angah tadi..tak pasal2... sebab dia aku makan mc donald dgn kakak.,..sbb aku teman kakak td belari ape smua..dah mc d...tapi yg tinggal fries kakak...die tak abh makan..aku bwk balik kasi erin..tapi angah tetibe marah..pastu aku masak..angah bising suruh mop lantai... pastu tak cukup dgn tu sambil buat keje angah mcm bebel2 tarik muka ape semua..mcm kenapa nih??? asal pulak nih??? seyes cakap aku mcm rimas pun ada..

angah mcm dtg mud marah die marah..mud baik die baik..tp yg kena marah..yg tetiba jd baik..kita la...ha mcm tu....huhuh...(ni kalo angah baca kompom die marah aku ni)

tapi tu la aku tgk..aku kena jgk kan..so aku rasa...huhu... tu 1st time kakak emo..kakak marah gila....... kakak dah tak tahan sangat kot gila marah.. kalo aku duduk tmpat kakak maybe aku pon sama nak marah gila..tabah2 aku jenis emo mcm ni...hurmm...

semua org ada packge..baik ada buruk pon ada.. tak semua org sempurna..(temasuk la aku!)
tapi ntah ahhhh!!1...kadang2 tensen pon ada aku!!!

bila sembang2 cakap...tetiba mak sebut nama aku..aku mcm aik?? napa aku??..then mak cakap..baba tak suka aku sekian2..aku sedih sangat2...nape aku?? nape baba tak suka aku???
sebab aku tak keje lagi ke?? (baru sebulan setengah bulan aku duduk rumah!)
sebab aku tak dapat abihkan belaja?? hell!!! aku duduk sana belajar dua tiga kali aku kena denggi..!! denggi berdarah ok!!... orang tak kisah kat aku..family buat tak tau kat aku..duit belanja ape semua dorg tak bagi!! aku keje sambil belaja..kena marah berenti! aku duduk umah tak de makan..ade dorg pk??? aku tak jadi manusai..dalam ati aku mcm memberontak!!...tapi aku kul jgk.//las2 aku depressed jumpa doktor...aku telan pil 5,6 bijik!! aku tak tahan..nasib nuthin happend kat aku....amin!!

tapi nape baba nak marah benci akuu???? kalo dah bensi kanep smua nak aku buat??..nape baju ape smua nak aku bsuh bukan anak yg lain?? nape kepit kuku sereka baju cuci rambut nak aku?? nape tak yg lain?? jerawat kuku kaki urut ape smua kenapa nak aku??? segala bnda nak aku yang buat tak dalam banyk2 aku yg baba benci??? apa salah aku kat baba?? ;( so sad gilee... bila sebut pasal baba aku jadi nak nagis...kenapa baba buat aku mcm ni?..

ni baba duduk kat luar..melaka ke mana ntah.. baba boleh plak kol aku..dalam byk2 anak lapan org..kol aku suruh aku cuci baju die pakai tgn... asal aku jgak yg baba carik??..kata benci?.. skadar nak peguna aku jd bibik?? ntah laa..aku tak paham..aku kadang2 jadi bosan! mcm nak kua dari rumah!...tensen aku dalam rumah...

moga2 Allah murahkan rezeki aku, aku nak keje nak kawen..ok! leave me alonE!!....

suck!

0 roses:

Post a Comment